понеділок, 12 серпня 2013 р.

Володимир Гончаренко Колосок пятий топонімів

Володимир Гончаренко
Колосок пятий топонімів

ххх


А хіба не цікавими є легенди, які ми зустрічаємо, вивчаючи топоніми Черкащини, про скіфів, у яких найдавніший племінний культ становив собою материнський культ Дніпра, як Матері-Річки. Від праматері Апі-Геї, дочки річки Борисфена, згідно з легендою, народилася перша людина на ім’я Таргітай. Батьками цього Таргітая були - бог Зевс та дочка річки Борисфена - Апі-Гея.
Скіфи свою землю називають дружиною Зевса, тобто дружиною Бога. Як бачимо, наша земля і Дніпро (Борисфен) обожествлялися нашими предками – скіфами. Тож, ми живемо на святій і священній землі, яку повинні любити всім серцем і всією душею, берегти, як зіницю ока, примножувати її багатства і мужньо захищати від ворогів.
Та наші дослідження над топонімією Шевченківського краю були б неповними, коли б ми не згадали, що всі нагромаджені матеріали ведуть нас до цікавої тенденції, основоположний напрямок якої зводиться до того, що етногенетичний розвиток скіфів в 7 – 8 століттях н. е. завершився  утворенням давньослов’янської мови з її тричленним поділом  на три групи: східну, західну і південну.
Скіфська мова - це індоєвропейська мова східної групи, складовими якої є - індоіранська, вірменська, албанська, балтійська, фракійська та мова слов’ян, що жили на нашій території. Отже, досліджувані топоніми нашого регіону могли мати привнесення або якісь елементи цих мов, які накладалися на назви поселень в залежності від історичних обставин і перебігу подій тих далеких від нас часів.  Тепер нам відомо, що на наших територіях, за найдавнішими історичними документами, проживали слов’янські племена – анти.
Багата черкаська земля на цінні древні знахідки. Серед них реальними свідками стосунків людей тих далеких від нас часів є ще й монети.
Археологічні розкопки показують, що в  греко-скіфський період 7 ст. до н.е. - 1 ст. н. е. наші предки ще не мали грошей.

Немає коментарів:

Дописати коментар