Колосок пятий топонімів
ххх
А хіба не цікавими є легенди, які ми зустрічаємо,
вивчаючи топоніми Черкащини, про скіфів, у яких найдавніший племінний культ
становив собою материнський культ Дніпра, як Матері-Річки. Від праматері
Апі-Геї, дочки річки Борисфена, згідно з легендою, народилася перша людина на
ім’я Таргітай. Батьками цього Таргітая були - бог Зевс та дочка річки Борисфена
- Апі-Гея.
Скіфи свою землю називають дружиною Зевса, тобто
дружиною Бога. Як бачимо, наша земля і Дніпро (Борисфен) обожествлялися нашими
предками – скіфами. Тож, ми живемо на святій і священній землі, яку повинні
любити всім серцем і всією душею, берегти, як зіницю ока, примножувати її
багатства і мужньо захищати від ворогів.
Та наші дослідження над топонімією Шевченківського
краю були б неповними, коли б ми не згадали, що всі нагромаджені матеріали
ведуть нас до цікавої тенденції, основоположний напрямок якої зводиться до
того, що етногенетичний розвиток скіфів в 7 – 8 століттях н. е. завершився утворенням давньослов’янської мови з її
тричленним поділом на три групи: східну,
західну і південну.
Скіфська мова - це індоєвропейська мова східної групи,
складовими якої є - індоіранська, вірменська, албанська, балтійська, фракійська
та мова слов’ян, що жили на нашій території. Отже, досліджувані топоніми нашого
регіону могли мати привнесення або якісь елементи цих мов, які накладалися на
назви поселень в залежності від історичних обставин і перебігу подій тих
далеких від нас часів. Тепер нам відомо,
що на наших територіях, за найдавнішими історичними документами, проживали
слов’янські племена – анти.
Багата черкаська земля на цінні древні знахідки. Серед
них реальними свідками стосунків людей тих далеких від нас часів є ще й монети.
Археологічні розкопки показують, що в
греко-скіфський період 7 ст. до н.е. - 1 ст. н. е. наші предки ще не
мали грошей.
Немає коментарів:
Дописати коментар